dimecres, 21 de desembre del 2016

XARRANCA





Aquí dalt tot està tranquil. La pell que vesteixo és lleugera i confiada i no em pertorben les mirades d’enfora. Puc ser. Puc ser-me amiga i inflamar-me del desig de viure’m. No m’enrojola estimar els plecs que hi ha sota els pits, ni els malucs engreixats, ho faig amb esclat i obertament. Aprofito el confort, respiro profund i enlairo els braços com volent abraçar l’univers amb alegria. Aquí dalt tot està tranquil: no hi duc cap pes a la meva esquena. No em dol res.

La pedra que m’ha fet saltar (ara aquí, ara allà) ha caigut al centre del tros de terra dibuixat amb guix. Sóc al semicercle que porta a una quietud imprecisa i breu. D'esquena, i amb els dos peus arrelats a terra,  vaig deixant com illes numerades. Illes de tristesa per tot allò que volia dir-te i va quedar captiu a la punta dels meus llavis. De joia pels crits dels dies de platja i per les pells amarades en sal i per aquelles nits que t’estimava com si el món hagués d’apagar-se. De compassió i dolor per les primeres morts i per les primeres coses que no tenen remei. De mirades rabioses i alegres per veure’ls créixer i descobrir.  El guix posa els límits als records callats que deixo enrere ara que sóc aquí a dalt, on tot està tranquil.  

En una estona en tindré prou d’aquest ser a dalt, i descosiré els trajectes i tornaré al punt de partida. Debades, tornaré a començar, potser menys borrosa però amb el delit intacte de tornar al deu, que és el cim. Llençaré de nou la pedra i quedaré fent equilibris sobre un peu. Tot això, però tot això serà en una estona.

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada

© LAIA ROCA
Maira Gall